Iets waar we bij BRM Lasers ontzettend veel waarde aan hechten, is de samenwerking met onze partners. Wij spraken met de oprichter en eigenaar VROTECH, Ton Vroon. Met VROTECH heeft BRM gedurende de jaren een uitstekend partnerschap opgebouwd en tevens zijn ze onze grootste verkooppartner in de Benelux.

Voordat Ton besloten had om zijn eigen bedrijf op te richten, werkte hij al voor een bedrijf dat machines van BRM verkocht. Naarmate hij steeds langer werkte met de lasermachines, werd het enthousiasme van Ton met de dag groter. Ook nadat Ton stopte bij zijn ex-werkgever om zo de droom van het beginnen van een eigen bedrijf na te jagen, kreeg hij de machines niet uit zijn hoofd. Uiteindelijk kwam Ton, vanwege eerdere contacten met de oprichter van BRM Lasers, Erik van Turnhout, weer terecht bij de lasermachines van BRM. Op 1 januari 2015 was het dan zover. De samenwerking tussen BRM en Vrotech was geboren.

Inmiddels werken BRM en VROTECH alweer ruim drie jaar samen en dat is de eigenaar van VROTECH tot nu toe zeer goed bevallen. ‘Dat komt puur omdat het BRM DNA/inborst vrijwel hetzelfde is’, vertelt Ton. Hij laat daarbij weten dat hij en Bram van Turnhout, managing director en zoon van oprichter Erik, altijd hetzelfde hebben gedacht over de manier waarop je met elkaar hoort samen te werken. ‘En hoe je met mensen in het algemeen omgaat. Het is gewoon heel erg leuk om met mensen te kunnen samenwerken die qua gedachten op dezelfde frequentie zitten.’

Het doel van Ton is om samen met BRM het merk nog nadrukkelijker op de kaart te zetten in Nederland en België. ‘Ik wil dat VROTECH als eerste in gedachte komt als er een oplossingen moet komen voor probleem welke met een BRM laser opgelost kan worden. VROTECH moet toonaangevend in Nederland en België worden welke ten allen tijde wordt geassocieerd met het merk BRM. Dus het epicentrum op het gebied van lasertechniek!’

Om deze doelen te bewerkstelligen, is goed partnerschap ook voor de komende jaren van erg groot belang. Wanneer je Ton vraagt waar goed partnerschap volgens hem aan moet voldoen, is hij kraakhelder. ‘Commitment, openheid, eerlijkheid, een duidelijke communicatie, open staan voor elkaars feedback, samen kunnen werken met één gezamenlijk doel, dezelfde inborst en vertrouwen.’

Dankzij de uitstekende samenwerking en het wederzijds vertrouwen met VROTECH, heeft BRM ervoor kunnen kiezen om de demonstraties aan klanten te laten plaatsvinden in Tholen, de plaats waar VROTECH gevestigd is. Op deze manier heeft VROTECH BRM de mogelijkheid gegeven een onderdeel uit te besteden. Daarnaast zitten de twee laserbedrijven ook qua ideeën over het leveren van service exact op één lijn. ‘Transparantie en duidelijke communicatie naar klanten en toekomstige klanten, als het kan op dezelfde dag een reactie kunnen geven naar aanleiding van een probleem bij een klant, zowel telefonisch als via de email erg goed bereikbaar zijn’, zo laat Ton weten.

Omdat Ton inmiddels een aantal jaar actief is in de branche, is het voor de eigenaar niet heel erg moeilijk om voor zichzelf een goed beeld te schetsen van waar een perfecte lasermachine aan moet voldoen. Deze moet namelijk elke dag op dezelfde manier kunnen presteren, hufterproof zijn, snel kunnen werken en over een goede software beschikken die eenvoudig is in gebruik. ‘Daarnaast moet je ook een goed gevoel krijgen bij de lasermachine, welke netjes en strak afgebouwd moet zijn.’

Arthur Vuijk Editor
Content Creator
Arthur is stagiair content creator bij BRM, waar hij veel bezig is met copywriting. Daarnaast is het een fanatieke Ajax supporter en schrijft hij artikelen voor een bekende Ajax-fansite.
Social: